PSDDude Photoshop Tutorials

Tuesday, May 19, 2009

DIGITAL COLORING


I did this back in 2005 for a contest in deviantart but it was cancelled. By the way, this is the coloring process in photoshop after i scanned the black and white/greyscale pencil drawing.

17 comments:

  1. Hahahah..
    Idea ada dengan prinsip dan motif yang cuba diterapkan.. Tapi pehal tak jadi bro?..

    'Kucing yang telah mati, memiliki gelung sebagai simbolik dan bersayap'.. agak kontra dengan kepercayaan 9 nyawa bak kata tokeh bateri Eveready..

    ReplyDelete
  2. Nice coloring, It must have taken a loot of time. Nice work!

    ReplyDelete
  3. Alamaks..
    Komen gua kat atas buleh membawa maksud yang salah..

    Maksud gua, pesal tak jadi hantar kat devianart tu bro?.. Dan dengar cerita bro nak join balik MOY.. Kalo camtu bagus laa..

    ReplyDelete
  4. encik cerpelai - heheh! takde hal la.. kontes tu yang kensel.. aku dah upload pun kat deviantart tu..

    oh! apo? dalam proses.. tengah try lukis kartun balik la ni... keras plak rase jari jemari ni.. huhu... papehalpun terima kasih kerana sudi mengomen!

    henrik - thanks man.. yes, a 'loot' of time was taken indeed... heheh! that was like my early attempt using photoshop.. thank you :)

    ReplyDelete
  5. anas - cepat betul khabar angin ni tersebar... heheh! ha'ah.. tengah merujuk balik ni.

    ReplyDelete
  6. eh, encik madi.. ape yang lain macam nye?

    ReplyDelete
  7. nice, chomel, nak seko0o0o...
    pe cer katun?da submit ke boh?

    ReplyDelete
  8. teku - tengoh duk buak lagi ni..

    ReplyDelete
  9. oren-big fan of u!!~xsabo nk tggu oren msuk APO semula..masuk la..plez..masuk la...masuk la..:)

    ReplyDelete
  10. yea... aritue ade perasan bro wat cover ntok APO? tak sabar nak bace komik bro. hehe~~

    ReplyDelete
  11. sori, buat masa skrg ni kemalasan tahap jembalang sedang menghantui diri.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...