PSDDude Photoshop Tutorials

Thursday, April 07, 2011

SERA (EXPRESSIONS)

..it's kind of hard to get her face right every time and still keep the consistency of her character~

digital (2011)

7 comments:

  1. memang boleh nampak susah nak konsistenkan wajah sera ni dari sudut yang berlainan

    ReplyDelete
  2. salam. cmne nk pastikan consistency muka karakter ? saya sedang blaja untuk melukis komik. dan lecturer saya (en. sarman) yang suggest saya blaja dgn oRen. :)

    ReplyDelete
  3. encik anas - agak susah bila feature pada (terutamanya muka) subjek kekurangan sesuatu yang significant untuk mewakili sifat dan identiti kerekter yang tersendiri - dalam kes sera, feature yang ada padanya agak plain.. gaya stroke yang aku pakai untuk komik ni juga cam tak banyak sangat aku main.. lebih ke arah separa realistik dan kaku..

    rudiey - perlu ada seperti apa yang saya terangkan kat atas.. significant features.. ciri-ciri atau sifat fizikal seperti kening tebal ke.. hidung kembang.. gaya rambut dan sebagainya.. aksesori tambahan (topi, reben, spek, etc.)pada kerekter juga boleh membantu.. seeloknya setiap kerekter yang dihasilkan ada mempunyai 'character design sheet' <--(search kat google untuk contoh) sebagai panduan dan rujukan setiap kali kita melukis kerekter yang sama.. harap penjelasan pendek ini dapat membantu..

    kirim salam kat encik sarman~

    ReplyDelete
  4. ugh!i always adore on how you draw nose..sb sy xpandai lukis hidung!cm cacat sgt n sy xmau drawing sy ala2 anime~i just really2 adore your characters that you created!not an anime-look-like type, simply Malaysian cartoon! Love it very much~

    feel free to view my artwork and leave a comment;
    http://finieramos.deviantart.com/gallery/24767702

    ReplyDelete
  5. ok ! trimas :) walau pon pendek tp bergune sgt :)

    ok ! nt sy oyap la ko en sarman tu :)

    ReplyDelete
  6. salam oren..ak peminat ko..dari ko muncul kat apo, pastu ilang g mane ek?..tup2 muncul blk..leh x kongsi tempat oren wat rujukan tuk karya2 oren nih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free web site traffic and promotion